Ogłoszenia o przetargach

Końskie: Budowa kanalizacji deszczowej w msc. Pomorzany Numer ogłoszenia: 67882 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013 OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

www.umkonskie.pl


 

Końskie: Budowa kanalizacji deszczowej w msc. Pomorzany
Numer ogłoszenia: 67882 - 2013; data zamieszczenia: 19.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Końskie , ul. Partyzantów 1/24, 26-200 Końskie, woj. świętokrzyskie, tel. 041 3723249, 3723720, faks 041 3722955.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.umkonskie.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji deszczowej w msc. Pomorzany.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie niezbędnych prac związanych z zadaniem inwestycyjnym pn.: Budowa kanalizacji deszczowej w msc. Pomorzany. Zakres projektowanej inwestycji w obrębie sieci kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami, kanałem deszczowym otwartym (rowem) oraz obiektami OWD przedstawia się następująco: - kanał deszczowy o średnicy fi 500 mm z rur tworzywowych PP systemu X-Stream lub równoważny o łącznej długości L = 183,75 m - przykanaliki kanalizacji deszczowej o średnicy fi 200 mm z rur tworzywowych PP systemu X-Stream lub równoważny o łącznej długości L = 8,50 m - wpusty kanalizacji deszczowej w ilości 3 szt. - kanał deszczowy otwarty (rów) o szerokości dna 0,5 m i nachyleniu skarp 1:0,7-1:1,5 o łącznej długości L = 113,00 m (100,5 m +12,5 m) - obiekty Oczyszczalni Wód Deszczowych (OWD) - kanał deszczowy (przyłącze) o średnicy fi 300 mm z rur tworzywowych PP o łącznej długości sieci L = 14,20 m; - kanał deszczowy (przyłącze) o średnicy fi 200 mm z rur tworzywowych PP o łącznej długości sieci L = 5,00 m; - kanał deszczowy (przyłącze) o średnicy fi 150 mm z rur tworzywowych PP o łącznej długości sieci L = 3,50 m; - wpusty kanalizacji deszczowej w ilości 3 szt. - trójniki 500/150 - szt. 1; 500/200 - szt. 1. Zamówienie realizowane będzie na podstawie: 1. Projektów budowlanych i wykonawczych, 2. specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 3. przedmiarów robót stanowiących materiał informacyjno-pomocniczy 4. decyzji Starosty Koneckiego nr BP.6740.19.2011.RS z dnia 31.03.2011r. 5. zgłoszenia zamiaru wykonywania robót budowlanych z dnia 01.04.2011r. Uwagi: -Każdy z Wykonawców winien odwiedzić miejsce budowy celem sprawdzenia warunków placu budowy oraz warunków związanych z wykonaniem prac będących przedmiotem przetargu oraz celem uzyskania jakichkolwiek dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac, gdyż wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy. -Koszty odwiedzania miejsca budowy poniesie Wykonawca. -Jeżeli w SIWZ lub załącznikach została wskazana nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane w dokumentacji technicznej. -Dopuszcza się rozwiązania równoważne opisywanym za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów odniesienia o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy pzp..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: W prowadzonym postępowaniu wadium nie jest wtymagane

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na potwierdzenie spełniania warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca winien wskazać, że wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji deszczowej o wartości nie mniejszej niż 400 000,00 zł brutto ( każda) . Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Na potwierdzenie spełniania warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Wykonawca winien wykazać, osoby które będą uczestniczyć w realizacji zamówienia: Za spełnienie tego warunku Zamawiający uzna wykazanie dysponowania osobami uprawnionymi do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie: - co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia w specjalności: - wodno-kanalizacyjnej. Każda wskazana osoba winna legitymować się uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń. Podstawą oceny spełnienia warunków, o których mowa powyżej będą w szczególności dokumenty i oświadczenia wymagane w pkt 2 specyfikacji istotnych warunków zamówienia, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
      • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
      • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
      • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
      • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

a) wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTOWY, którego wzorzec przedstawiono w rozdziale D niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia b) Jeżeli wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia. W tym celu musi w szczególności przedstawić pisemne zobowiązanie takich podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. d) kosztorys ofertowy- ze względu na ryczałtowy charakter wynagrodzenia kosztorys ofertowy ma charakter pomocniczy wszelkie w błędy wynikające z w/w dokumentu nie będą miały wpływu na ocenę oferty e) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, lub w przypadku wykonawców składających ofertę wspólną poprzez ustanowienie lidera do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Forma pełnomocnictwa: oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie: a) terminu zakończenia, ale tylko w przypadku: - wystąpienia zamówień dodatkowych w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych; Wykonanie robót dodatkowych może wstrzymać bieg czasu określonego w § 2 ust.1 jeżeli do ich wykonania ze względów technologicznych muszą być wstrzymane wszystkie roboty podstawowe. Takie wstrzymanie robót uznaje się wyłącznie po potwierdzeniu w dzienniku budowy przez Koordynatora i Inspektora Nadzoru. - wystąpienia niesprzyjających warunków atmosferycznych oraz gruntowych uniemożliwiających wykonanie robót. Wystąpienie takich warunków musi być odnotowane w dzienniku budowy i potwierdzone przez Inspektora Nadzoru i Koordynatora. b) przedmiotu umowy, polegających na: rezygnacji przez Zamawiającego z realizacji jego części; w takim przypadku umowne wynagrodzenie Wykonawcy zostanie pomniejszone o wartość robót wyłączonych wyliczoną przy zastosowaniu cen jednostkowych i wskaźników kalkulacyjnych tożsamych z określonymi w kosztorysie ofertowym załączonym przez Wykonawcę do złożonej oferty, wyliczenia wartości robót wyłączonych dokonuje Wykonawca i wyliczenie to podlega zatwierdzeniu przez Zamawiającego; c) przedmiotu umowy, polegających na: zmianie sposobu wykonania robót inaczej niż określono w dokumentacji projektowej, o ile nie zmniejsza to ich jakości i użyteczności, pod warunkiem zachowania przepisów Prawa budowlanego; każda tego typu zmiana wymaga zgody Zamawiającego i nie może wpłynąć na zmianę umownego wynagrodzenia dla Wykonawcy. 2. Możliwe są też inne nieistotne zmiany, w tym dotyczące zmian
w Harmonogramie rzeczowo-finansowym, o ile zmiany te nie będą miały wpływu na termin zakończenia realizacji robót określony § 2 ust. 1 niniejszej umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.umkonskie.plSpecyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie ul. Partyzantów 1 pok. 18.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.03.2013 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy w Końskich, 26-200 Końskie
ul. Partyzantów 1 pok. 24 sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone

na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 


 

ZP-271.1/2/2013/E.P.

Końskie, 27.02.2013r.

 

Otrzymują wszyscy uczestnicy
postępowania przetargowego

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na: „Budowa kanalizacji deszczowej w Pomorzanach”

 

Informuję, że wpłynęły zapytania od Wykonawcy na które udziela się odpowiedzi:

 

Pytanie nr 1: dotyczy budowy rowu. Zgodnie z dokumentacją techniczną- opisem technicznym oraz rysunkiem nr 3, skarpy rowu otwartego należy umocnić płytami ażurowymi typu „ krata” 60x40x12 cm. Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie cieńszych płyt ażurowych o grubości np. 8 lub 10 cm ? Płyty o grubości 12 cm produkuje niewielu producentów i nie są one dostępne w naszym regionie a zakupu u producentów z innych regionów Polski ze względu na koszty transportu, może spowodować podniesienie ceny ofertowej. Tym bardziej elementy te służą jedynie zabezpieczeniu skarp, a więc według nas wystarczające jest zastosowanie płyt ażurowych grubości 8 lub 10 cm.

Odpowiedź: Dopuszcza się zastosowanie cieńszych płyt ażurowych o grubości 10cm, czyli wymiary płyt ażurowych stosowanych do umocnienia typu „krata” wynoszą 60x40x10cm. Całość wykonania przewidzieć zgodnie z opisem w projekcie.

Pytanie nr 2: Dotyczy budowy kanalizacji. Zgodnie z pkt 3.2 opisu technicznego, w miejscach skrzyżowania projektowanego kanału deszczowego z istniejącym uzbrojeniem komunalnych należy zastosować rury ochronne stalowe fi 813,0x11,0 mm (dla rur przewodowych fi 500) i fi 406,4x8,8 mm ( rur przewodowych fi 200). Prosimy o odpowiedź w których miejscach należy przewidzieć opisane rury ochronne i odcinki jakiej długości oraz w której pozycji kosztorysu należy je wycenić.
Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie rur ochronnych o cieńszych ściankach np. 813,0x8,8 mm i 406,4x7,1 mm gdyż według nas podane w projekcie grubości są przewymiarowane .

Odpowiedź: Nie dopuszcza się zastosowania rur ochronnych o cieńszych ściankach. Rury ochronne należy zastosować na przebudowywanym wodociągu, długości według obowiązujących przepisów i zgodnie z normami i wiedzą techniczną. Pozycja, w której należy skosztorysować przedmiotowe rury ochronne to pozycja 73 załączonego przedmiaru. Opisane rury należy ułożyć w miejscach skrzyżowania kolektorów i sieci zgodnie z projektem.
Jeśli wystąpi skrzyżowanie z niezaewidencjonowaną siecią która wymaga ochrony również należy zastosować rury ochronne.

Załączniki

Rejestr zmian

Data wytworzenia dokumentu: 19.02.2013
Dokument wytworzony przez: Zamówienia Publiczne
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 19 lutego 2013 10:51
Dokument wprowadzony do BIP przez: Jacek Muszyński
Ilość wyświetleń: 3497
27 lutego 2013 12:18 (Jacek Muszyński) - Zmiana danych dokumentu.
19 lutego 2013 10:58 (Jacek Muszyński) - Dodanie załącznika [dokumentacja_pomorzany.zip] do dokumentu.
19 lutego 2013 10:54 (Jacek Muszyński) - Dodanie załącznika [siwz_pomorzany.doc] do dokumentu.